Thursday, 22 December 2011

Huh? Datuk?

Assalamualaikum :)

Baca dekat SINI tadi, tengok dua orang artis Malaysia Eizlan Yusof dan Ac Mizal dapat pangkat datuk.
=.='

Tak faham apalaa standard untuk penganugerahan datuk tuu. Apa sebenarnya sumbangan diorang dekat negara sampai boleh dapat pangkat?
Mudahnya nak dapat, membuatkan saya rasa takde nilai dah gelaran tu sekarang. Shah Rukh Khan pun boleh dapat datuk padahal dia tak buat apeape pun dekat negara kita.

Hilang rasa kagum saya orang yang berpangkat datuk ni. Yelah, kalau pangkat boleh diberi kepada yang rambutnya jarang sangat nampak hitam, berkarat je sentiasa. Nyanyi sikitsikit, berlakon jap jadi polis, jadi laa mc dua tiga show, buat bisnes, buat kontroversi, kalau bercerai nafkah anak tak payah bagi.. then bolehlaa dapat pangkat datuk. simple kann?

huh =.='

3 comments:

purplekyu^_^ said...

tak faham betul, bukan bg sumbangan kat negara, tp dpt pngkat datuk... =='

1tradezone.my said...

Salam,

Saya ingin memperkenalkan satu laman web iaitu www.1tradezone.my yang mana menyediakan ruangan pengiklanan secara percuma kepada semua rakyat malaysia. Harap dapat berkongsi dengan semua.

maklumat lanjut, sila layari www.1tradezone.my

zatiey said...

huhu..entahlah..kalau mcm ni, pas ni smue org nk jd artis la..sbb nk dpt pngkt tu..