Monday 21 January 2013

Specialist.

Assalamualaikum dan hello :)

Sejak dua hari lepas, saya asyik menulis buat entry baru je haha kejap kejap bukak blogger dashboard kejap kejap bukak lagi. huhuuu~

Hari ni ada satu lecture je untuk sejam dan kemudian kami kami round ENT akan mula bercuti dua minggu, winter break. Heh. tiba tiba dapat cuti sehari lebih. Saya tadelah happy sangat haha in fact saya sedih bila doktor cakap you have no class this wednesday. Mesti korang ingat saya pelik en, apesal tak suka cuti. haha maybe sebab I am not going anywhere this winter. Stay Egypt saja maaa, so I have lots of masa lapang after this. haih, and the reason why I am sad is sebab saya takut saya lalai dan tak menggunakan masa lapang tu dengan betul.

Hmm.

Sejak dari kecik (eh tiba tiba nak tukar topik lain haha sorry but bear with me beoble keke), saya bercita cita nak jadi doktor dan specialist yang saya nak ambil adalah Gynecologist & Obstetrician a.k.a dalam bahasa melayunya adalah pakar sakit puan. Sebabnya, saya rasa pakar sakit puan perempuan dekat Malaysia kurang, dan saya sebagai seorang perempuan haruslah berusaha untuk membantu gegirls yang lain. That's what I feel, bertahun tahun lamanya.

Tapi suddenly, sejak kebelakangan ni, I think cardiologist is cool too. And neurologist is cool too. Jantung dan otak, the two most important organs in our body. saya rasa saya nak tahu lebih about these two things. Saya selalu amazed with how our nerves and brain function. cool oh wa cakap lu. Hmm so right now, I have no definite cita cita yang lebih tinggi. heh. i mean no definite decision nak ambil which specialist. It can change according to time kot.

OB/GYN, cardiology and neurology, mereka berada di paras yang sama dalam hati saya. eceh!

So i guess , right now the most important thing is to finish my medical studies first then I decide. Belajar semua benda dulu and then choose the right thing for me. Tanya future husband ke what's his opinion. hahahaha okay dah merepek je. Kbai. Thank you sesiapa yang sudi baca repekan bersahaja ini.

*Tapi yang pasti saya tak nak jadi Otolaryngologist a.k.a ENT specialist. haha baru sehari kan amik ENT dah tak nak jadi specialist dia. Saya tak nak orang datang dekat saya dengan lipas dalam telinga. certainly NO! saya tahu saya tak matang but what can i do, lipas is my number one enemy*

That is a definite NO-NO!

4 comments:

Ujie Othman said...

nenek akak dulu lipas masuk telinga, kenala g klinik.

akak sokong sgt yayan jadi pakar sakit puan, sbb sgt kurang. Utk dptkan rwtn kesuburan akak survey mana2 spital yg ada doc prmpuan muslim..dpt gak.

Skrg ni utk prosedur IUI, takde doc prmpuan muslim pulak. Ada sorang je, kena Q lama kalau nak.

Izyan Hamizi said...

tulah antara sebab saya nak jadi OB/GYN dulu, sebab sikit dekat malaysia.

cuma kadang kadang saya rasa tertarik dengan bidang lain. bagi saya nak jadi OB/GYN bukan senang banyak benda yang kena diconsider. apa pun kak, saya belajar bagi habis dulu, then after experience baru buat keputusan :)

apa apa pun thank you kak ujie, komen akak sedikit sebanyak bagi semangat dekat saya :)

Hur Ain said...

haha gelak sorng2 kita bace entry ni yan, comel je :)

Nana said...

haha. kelakar lah yan ni. kekekekeke. i am not quite of a fan of lipas too. geliiiiii~