Thursday 24 January 2013

Bacalah.

Assalamualaikum :)

I used to have a hobby back then, long time ago. Dulu dulu, kalau orang minta tulis biodata, saya akan tulis membaca as a hobby. Dan saya baca, well as usual, novels. English novels selalunya, dan favorite saya adalah Harry Potter. Cuba click dekat link Harry Potter tu, haha and you'll know how obsessed i am with the series. The entries are imported from my previous and deleted blog.

Bila saya cakap dulu, takdela maksudnya sekarang tak membaca langsung, tak tak. Maksudnya buku lain selain buku buku medic. Saya tak ingat when is the last time saya habis baca buku properly, dari awal sampai akhir properly. Saya rasa novel tu tajuknya Thousand Splendid Suns? eh macam pelik je tajuk dia haha tapi lebih kurang la kot saya rasa.

Emm, before cuti hari tu, kakak usrah saya suruh kami tulis diari kecil (well, sort of) dan kena ceritakan apa yang kami nak capai pada akhir cuti nanti. Kalau yang melancong tu mungkin mahu tadabbur alam dan melihat sejarah sejarah Islam dekat negara orang seperti Turki dan Sepanyol. Memandangkan saya tak ke mana mana, saya decide nak mulakan balik hobi lama, tapi kali ni buku yang dibaca berlainan genre.
"Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang menciptakan. Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah yang Maha Mulia. Yang mengajar manusia dengan pena. Dia mengajar manusia apa yang tidak diketahuinya"
Al-Alaq : 1-5
And my first choice of book, ermm saya kongsi kemudian bila saya habis baca :P

Dan hari ni 12 Rabiulawal, Salam Maulidur Rasul untuk semua, mari berselawat ke atas Nabi dan amalkan sunnah sunnah Baginda :)


'Sesungguhnya Allah mencintai seseorang di antara kalian yang apabila dia melakukan sesuatu, ia menyempurnakannya..'

No comments: