Thursday 18 April 2013

Baitul Sakinah.

Assalamualaikum :')

Semalam ada forum, Baitul Sakinah : Antara Realiti dan Fantasi yang disampaikan oleh Ustaz Abdul Manaf dan Ustaz Hahi Tarmizi. hee saya lupa apa jawatan mereka but they work with Jakim..

So bersempena dengan forum semalam, since today is Jumaat, nak share ayat pasal rumah tangga :')

Dari Surah Ar-Rum, ayat 21 :

"Di antara tanda-tanda (kebesaran)-Nya ialah Dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan Dia menjadikan di antaramu rasa kasih dan sayang"

I am no expert in this marriage thingy, tapi saya tertarik dengan kata kata Ustaz semalam. Kalau dilihat pada ayat ni, ianya dimulakan dengan "di antara tanda-tanda kebesaran Allah" then barulah diceritakan tentang perkara-perkara lain.

Jadinya, mesej di sini adalah before berfikir tentang perkara-perkara lain, kahwin, belajar, etc the first and foremost yang kita perlu buat adalah beriman dengan kekuasaan Allah SWT itu sendiri. Itu yang paling penting, insyaAllah kalau lepas, insyaAllah everything gonna be well :')

This article from SuhaibbWeb is so beautiful. Saya dah baca lama dah, only now nak sahre dekat blog. Click click sila click.. Hook Up with Allah, Allah Will hook You Up :')

And sebelum habis, saya hidangkan anda semua dengan lagu Gyiyomi Islamik Vesion. Haha saya taktahu kenapa everyone is sharing pasal Gyiyomi nih, so hari ni ubah sikit stail dia okeh?

1 comment:

نورعيم said...

sy xtahu la apa yg best sgt dgn gyiyomi ni. sy xtgk 1 pun video ni. hehe.

eh doakan sy yan! hee :)