Saturday 24 November 2012

Maher Zain Live in Alexandria

Assalamualaikum :)

Hee Khamis lepas, buat pertama kalinya saya pergi konsert, Maher Zain datang Alex. woha! Time nak beli tiket tu semangat je saya call mak ayah bagitahu dan minta izin nak pergi konsert. Pastu ayah gelakkan saya, dia cakap, "Elehh, mak hari tu pergi konsert dekat Ipoh free je tak kena bayar" Cis!


Tapi apa-apa punn, this is my first concert.. weeeee~ haha sebenarnya I am not that excited. Cuma hari konsert tu je terasa bahang dia, sebelum sebelum tu biasa jew.. Okay, off to the photo galore.

 Menunggu sebelum dapat masuk hall

Haha tapii.. saya yang takdelah excited sangat tu tibe tibe rasa excited terlebih pulak bila dapat tahu seat kami sangatttt dekat dengan stage. waaaaaa~ kitorang duduk dekat barisan kedua kott. 

Sambil tunggu Abang Maher keluar, snap snap gambar dulu..

Abang Maher!

lots of Abang Maher!

Abang Maher lagi..

Haha kawan saya la yang mula panggil Abang Maher. Saya rasa ianya sangat kelakar but so cute. Abang Maher! lol~

Overall, the concert was awesome walaupun hanya ada lima lagu English yang saya boleh sing along. Saya terlupa pulak bila konsert ni buat kat Egypt, kebanyakan lagu yang dia nyanyi adalah bahasa Arab. Huu 

Dan walaupun suara Abang Maher serak serak sikit sebab dia sakit but still best. Okay, maybe sebab first datang  konsert, semua saya rasa menarik. Heh. \Tapi ada atu la benda yang saya tak suka, bingit!

Ape ape pun lagu yang paling menyentuh hati sepanjang konsert tersebut is Palestine Will be Free. Let's pray for Palestine everyone. Saya kena selalu diingatkan benda ni, that's why saya letakkan desktop background laptop doa Qunut Nazilah

Okay, tu je. thank you sudi baca :)

1 comment:

نورعيم said...

doa qunut nazilah tu apa eh yan?

untung la blh tgk maher zain depan2. huhu.