Sunday 24 July 2011

Hidup di Perantauan & the Books.

Assalamualaikum :)

Ecehh, tajuk tak boleh bla. nak bajet aje. perantauan laa sangat.  ;p

Lusa nak exam Respi, lusa kepada lusa pulak exam Psycho. Lusa kepada lusa kepada lusa lagi pulakk, nak balik Malaysia. yeayy!

Tadi, baru je tadi, sebelum buka blogger dashboard untuk update blog, memang rasa sedih sedikit macam perantauan laa bila makan mihun berlaukkan serunding. haha.


Hee mihun tuu sebenarnya breakfast pagi tadi yang sepatutnya dimakan bersama-sama tomyam tapi tadi bila dah macam petang sikit kan, rasa lapar balik, nak makan mihun tuu, tiba-tiba rasa boring pulak makan dengan tomyam. Then, ternampak laa serunding atas meja, macam best je memanggil suruh makan dia. then terjadilah hidangan sepinggan lengkap seperti di atas. ;p

Semalam kan, balik dari library rasa macam taknak balik rumah terus kan, lepas tu saya pun pergi laa kedai buku. Niat asli di hati nak beli buku, 'Fasting in Islam & The Month of Ramadhan'. 



Buku ni saya belikan untuk orang lain sempena program Love Exchange batch kitorang hari tuu, macam main tukar2 hadiah tuu. Bila belek2 buku tuu sebelum bagi dekat AJK, tibe2 rasa macam perlu ada untuk diri sendiri pulak. hehee lagipun kan dah nak puasa lagi seminggu, so boleh laa tambah ilmu insyaAllah. 

Tengah belek buku2 dekat Darussalam tuu then ternampak ni,


Healing with the Medicine of the Prophet.

Buku ni sangat menarik. Banyak tentang kaedah2 berubat cara Islam, makanan2 yang disarankan dan macam2 lagi laa. Baru tengok sikit2 je dulu, nanti kalau saya mula baca, insyaAllah saya kongsi dekat sini eh. 

Ada lagi satu, tajuk buku 'Comanders of Islam' kalau tak silap. Itu pun menarik juga tapi sebab da tak cukup duit kann so tak boleh beli lagi. Haha saya memang gila buku bila pergi kedai buku. tapi baca nye sangat slow laa semenjak dua menjak ni.
\

Dalam minggu ni kann, kalau blogwalking, banyak benor orang buat contest laa, giveaway laa. Ada satu contest dari MyNewsHub, hadiah Ipod Touch ooo tapi tak sempat dah nak join sebab dah lepas due date. Rugi2! Teringin jugak nak join yang lain2 tapi Respi pun tak habis baca lagi tapi rase gedik nak update blog tak sempat laa sekarang ;(

Kalau aku buat contest, hadiah dia buku Healing with the Medicine of the Prophet and another English novel, korang nak join tak? Tinggalkan response anda di ruang komen. kalau takde respon, saya tak buat laa. hehee :)

Tujuan utama contest adalah nak memupuk sikap rajin membaca dalam diri sendiri dan anda semua. kerana sebagai seorang pelajar medic, dirasakan sifat rajin membaca saya amatlaaa kurang dan tak cukup buat masa ini.
So, tinggalkan komen anda agar saya bersemangat nak buat contest dan bersemngat jualah untuk terus istiqamah dalam membaca.



Boleh tengok part yang selebihnya di Youtube.

Okay, end pasal buku dan contest.

Lepas tuu kan aku baru perasan satu trend baru, di kalangan budak sekolah sekarang selalunya, eja 'buat' as 'buad'. Haa apakah? adakah anda rasa comel? lagi satu syndrome 'nyeww'. eww!
Saya kalau buka blog yang tulis nak ngade2 macam ni "ikut sukew sayew laa sayew nak buad apewwwww" memang akan terus ditekan butang pangkah di atas. sekian terima kasih.

Boleh diterima lagi kalau nak tulis short form, tapi ni tulis yang macam kat atas ni, orang nak baca pun berbelit lidah, apa motif sebenar pun still tak faham. =.='
nah ni video Anwar Hadi untuk mereka.



Ok, tu jelaa buat sekarang. till then :)


Ahh lupe pulak, sape murah hati nak belikan saya buku ni? hehee. 

*Doakan kami all Alexandrians mumtaz2 belaka exam kali ni dan yang akan datang ye. InsyaAllah. :)

2 comments:

Aimifiqa said...

nice one yan~ btw, all da best exam~!

Nur Atikah said...

nak nak ! buat la yan. nak join, nak bukuuuu ! heheheh i also love the booookkkksss though im not finish reading :P