Friday 15 March 2013

Removed!

Assalamualaikum :)


Akhirnya, saya jumpa kekuatan itu. Huhu.. lama dah saya fikir, lama dah saya buat keputusan.. Keputusan untuk jaga mata. Sebab apa? sebab dari mata turun ke hati, dalam hati ada iman.. 

*insert nasyid Raihan kat sini*

Iman adalah mutiara, di dalam hati manusia, yang meyakini Allah, Maha Esa Maha Kuasa.... Tanpa mu iman bagaimanalah, menjadi hamba Allah yang bertaqwa,....

Lama tau saya dah buat keputusan ni.. tapi takde action.. Tade action sebab saya yang reluctant nak buat.. banyak alasan saya bagi. Cakap tade effect pada saya laa, saya main main je laaa...bla bla blaa.. banyak lagi laaa alasan yang saya buat nak convincekan diri sendiri.. 

Tapi akhirnya, saya berjaya.. clap clap clap! lepas baca pesanan Ustazah Ros dekat FB, zappp ianya menusuk ke hati. Saya ingat lagi, Ustazah pernah cakap, makin canggih teknologi manusia, makin canggih lah syaitan menggoda. Dan syaitan tu sangat mahir menghasut bertopengkan kebaikan.


Hmm keputusan apa ni? Macam over gile konflik dia kannn,, haha

Keputusan simple je, tapi susah for me okayy.. I think I have no problem pasal orang lain (baca : kawan lelaki lain, I have no feeling whatsoever) and I am not the type yang upload everything dekat facebook, menggunakan facebook hanya untuk berinteraksi hanya dengan yang rapat dan tahu update perkara penting je.. Tapi just one particular person je yang profile nya selalu saya bukak untuk distalk. haha 

And, saya berjaya remove dia dari friendlist. Yeay! \^_^/

Doakan saya kuat, remove dari friend dan remove any feelings. Perasaan is something yang tak boleh dibuat main, bagi saya. At first it was just a joke, you know, orang panggil crush or something, nothing serious tapi slowly saya mengaku it affected me a little (or is it a lot?) I have to stop it before jadi perasaan yang lebih dalam. 

I don't know how to end this so here we go  \^_^/ 

No comments: