Thursday 3 April 2014

Paeds oh Paeds.

Assalamualaikum :)

Long time no write :P
Sekarang saya tengah demam, demam exam hewhew
Alhamdulillah baru je lepas exam final pediatrics. pheww~ 
Dan lagi tiga paper menanti ><

Setiap kali update blog mesti nak complain betapa kekoknya nak menulis kembali huhu banyak sangat benda yang ada dalam kepala yang nak dikongsikan kat sini tapi tatau macam mana nak tulis. hmm

Apa apa pun, bersyukur dah habis paeds, walaupun yang pasti I am gonna miss all those cute little children. Dulu before masuk paeds, perkara yang paling saya risaukan adalah saya bukanlah seorang yang pandai nak bermain dengan budak budak heheh. Dan saya selalu rasa budak budak ni annoying especially yang umur 3-5 tahun, yang dah pandai nak ngada ngada tuu.. aduhh menyampahnya. the only budak yang I can stand of course la my own nephew haha. Ziyad!

Ziyad holding sepupu baru saya :)

Tapi alhamdulillah lama lama dah dapat adapt dengan bebudak comel tu semua. Saya boleh dukung baby without feeling awkward lagi tau... heeeee and one my professor siap cakap ,
"You are going to be a good mother"
Haa siap bold, kaler kaler lagi kau, nampak tak betapa statement tu menggembirakan hati ini ^^

Salah satu pengalaman yang tak boleh lupa, bila salah seorang pesakit saya ajak kitorang datang rumah dia. She's such a sweet young lady. Family dia sangat mengalu-alukan kitorang and, Allah, layanan diorang dekat tetamu memang tip top! 

This is us, dengan family Omniya.

Mama dan Baba memang layan kitorang macam anak sendiri. Terharu T.T



Pertama kali merasa hospitality keluarga orang Mesir. Serious hospitality mereka sangat awesome walaupun keluarga dia hidup dalam keadaan sederhana je.


Overall, paeds adalah round yang saya paling enjoy sekali. Dua bulan lebih kot duduk kat round nih.


Saya dengan Dr Wala 
(well, it was supposed to be just me and her tapi tetiba ramai pulak yang masuk).

Emm so, that's all for today.
(Heh ni kalau ending macam ni je dalam esei time SPM dulu mesti tak lulus nih)

Haha doakan saya exam. Jumpa lagi err maybe bulan depan haha :P

*bukabukucardiology*

No comments: