Saturday 5 April 2014

Awesome People.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

"Dan Dia telah memberikan kepadamu segala apa yang kamu pohonkan kepada-Nya. Dan jika kamu menghitung nikmat Allah, niscaya kamu tidak akan mampu menghitungnya. Sungguh manusia itu sangat zalim dan sangat mengingkari nikmat Allah"
Ibrahim 14:34

Saya sentimental sikit malam ni,

Tiba tiba saya terasa bersyukur sangat dekat Allah atas satu nikmat yang tak saya terfikir betapa berharganya sebelum ni.
Allah hadirkan orang orang hebat dalam hidup saya. Orang-orang hebat yang setiap hari tak pernah jemu untuk sentuh hati saya,
Tak pernah jemu untuk tarik saya kembali pada Dia.

Orang-orang hebat yang sentiasa mengimpikan syurga Allah, dan mereka nakkan saya juga mendapat syurga tuu. Allah T.T

Indeed, manusia memang memerlukan peringatan yang berterusan. Tuhan saja yang tahu betapa rapuhnya hati saya, betapa senangnya hati dan iman ini untuk turun dan naik. Betapa senangnya hati ini untuk kembali buat dosa. That's why He gave me all those people.

Even saya tak pernah minta, tapi He still, hadirkan mereka dalam hidup saya.
Now, I pray for Him to take care of all these awesome people for me. Grant us Your Jannah. Pertemukan kami dekat sana Ya Allah bersama keluarga dan anak cucu kami.

Jagakan mereka Ya Allah, untuk aku kerana Engkau Sebaik-baik Penjaga. ;)

"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan"

No comments: