Tuesday 6 September 2011

Typical Korean Drama.

Assalamualaikum and hello all :)

okay, so bagi entry first bagi blog ni, aku nak tulis pasal satu drama yang aku tengah addicted sekarang. It's a Korean drama. Mestinya kat luar tuu ramai yang peminat tegar drama korea kann?

Dulu, aku pernah laa jadi one of peminat tegar drama korea. tapii bile dah lame2 tengok ni, aku dapat rasakan yang plot atau jalan ceritanya kebanyakannya mesti sama dan dapat teka dah ape yang akan jadi lepas ni. Meh sini aku nak senaraikan plot yang sering diulang2 oleh pembikin drama korea ni:
  1. Si heroin mestilahh naif, kuat makan, baik tapi garang, cantik tapi sering dipandang hodoh oleh si hero dan miskin jugak selalunya.
  2. Si hero mestilah selalunya kaya, arrogant dan mesti ada suka dekat perempuan lain which is the second lead.
  3. Second lead pulak memulanya tak suka dekat hero ni tapi tetibe lame2 suke pulak. ishh, indecisive person laa ni. ;p
  4. Then ade plak second hero yang baik, penyayang, handsome, berkarisma dan segalanya laa. pendek kata mempunyai pakej suami yang lengkap jatuh cinta dekat heroin tapi cinta tak berbalas sebab heroin suke dekat lelaki ego a.k.a hero. =.='
Contoh2 drama yang menggunakan plot di atas adalah, )lebih kurang laa, tade laa sebiji macam ni but still kita boleh agak apa yang nak jadi dalam drama tuu)

Sassy Girl Chun Hyang, My Girl, You are Beautiful, Best Love, Spy Myeong Wol, Full House, Paradise Ranch, dan sebagainya.

Hee ada setengah dari drama kat atas ni aku tak tengok habis punn sebab dah dapat agak ape jadi nanti.



Sekadar hiburan. Video dari Ryan Higa.

Tapi apepun, banyak je drama diorang yang berkualiti dan lain dari yang lain., macam 49 days, Sorry I Love You, Princess Man dan banyaakkk lagi. Kalau tak takkan laa boleh jual satu dunia. tapi selalunya yang famous adalah yang guna typical story line macam kat atas ni.

Haha apsal tetibe aku cerita pasal typical Korean Drama nih? padahal memula nak cite pasal princess man. aiyaaa.. hehee tape2, aku sambung next entry eh pasal princess' man.

okay, till then :)


No comments: