Tuesday 21 December 2010

Saya Tahu Dia Kuat :)

"Dialah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup (kamu), untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: siapakah di antara kamu yang lebih baik amalannya; dan ia Maha Kuasa (membalas amalan kamu), lagi Maha Pengampun (bagi orang-orang yang bertaubat)"
Al-Mulk : 2


"Kemudian apabila telah sampai tempoh mereka, tiadalah mereka akan dapat meminta dikemudiankan sesaatpun dan tidak pula mereka akan dapat meminta didahulukan"
An-Nahl : 61

Sesungguhnya kematian tu semua terletak di tangan Allah. Kita sebagai hamba-Nya yang lemah takkan pernah mengjangka bila tiba masa kita dan juga orang2 sekeliling yang kita sayang.

Hari ni aku sedar kita semua takkan pernah dapat ramal apa yang Allah rancangkan untuk kita. Apa ujian yang akan Allah turunkan tapi yang pasti Allah takkan uji hamba2-Nya melainkan Dia tahu yang kita mampu untuk hadapinya.

Salah seorang yang istimewa dipilih oleh-Nya is one of my good friend, Pah. She lost her father today. But she still can smile brightly. Yes, she indeed one of the strongest person I've ever known.

I watched her from afar. really want to go and help her but I dont really know how.
But when I saw her smile just now, somewhat my heart felt lighter. I know she is not fully recovered from the news but at least I know that she is strong enough to face all this. :)

Hmm aku taktahu pah bace ke tak ni tapi aku still nak cakap,
I love you Pah. and aku nak kau sentiasa tahu yang kitorang sentiasa ade untuk kau even sometimes i dont really know how to express those tapi aku betul2 sayang kau. :)

To readers, just wanna ask a little favor,

Moga semua yang membaca bermurah hati sedekahkan Al-fatihah kepada ayahandanya dan doakan moga2 arwah berada dalam golongan orang2 yang soleh. Amiin.

Al-fatihah.

Makin kita dewasa makin banyak kematian orang2 yang tersayang yang perlu kita hadapi.
Tak tahu bila tiba masa kita dan aku sendiri tak tahu sama ade aku bersedia atau tak nak hadapi semua ni.

1 comment:

miss sadiq! said...

al-fatihah..
moge ditempatkan dlm kalangan org beriman.