Monday 7 March 2011

With S2.

Assalamualaikum semua :)


Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hati-Mu
Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu
Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta palsu Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu, telah bersatu salam dakwah pada-Mu, telah berpadu dalam membela syariat-Mu, kukuhkanlah ya Allah ikatannya, kekalkanlah cintanya, tunjukkanlah jalan-jalannya, penuhilah hati kami ini dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar, Lapangkanlah dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalan-Mu

Selamat pengantin baru.

kepada pioneer tahun dua yang membina masjid. mungkin lepas ni ramai lagi yang ikut jejak langkah mereka.

Qarafi dan Nusaibah.


dan juga kepada akak SC,
Kak Syafiqah dan pasangannya.


cantik kan pengantin?
berseri seri je muka.

tak sabar nak tengok siapa lepas ni ikut jejak langkah mereka ^^

*gambar2 diambil dari facebook pengantin baru*
nak tengok lagi gambar boleh jengok blog iezy, raan dan atie.

aww sweet laa tengok diorang.
hehe sape2 yang rasa jeles bolehla mengikut jejak langkah mereka lepas ni. tapi kena pastikan dulu dah sedia nak pikul tanggungjawab sebagai isteri atau suami. ok! :)


oh lepas tu kan aku dah disabled function right click dekat blog ni. atas sebab2 tertentu.
thanks to tutorial dari blog Asilah.

Dalam post sempena maulidur rasul oleh Hanis dia ada sertakan satu nasyeed bertajuk
'Don't Talk to Me About Muhammad'
tajuk dia lain macam kan? tapi dengar dulu sebelum buat keputusan.



Sejak dengar nasyeed ni, ermm aku macam addicted dengan nasyeed ni. sebab di sebaliknya kita boleh bayangkan peribadi Rasulullah SAW. Paling aku suka time makcik tu tanya nama Nabi SAW. so nak kongsi dengan semua orang. dengar taw :). Boleh pergi blog Hanis sebab kat situ ada cerita di sebalik nasyeed ni.

till then Assalamualaikum :)

No comments: